dimarts, 7 de maig del 2024

Ja puc! Tasques i responsabilitats

 Periodistes: Gal·la i Arlet       



3-6 anys: Paro taula. 

Trec els meus plats bruts de la taula.

Rento algun estri de cuina com culleres i forquilles.

Poso coses brutes al rentavaixelles.

Porto tot/a sol/a a la meva motxilla o joguina quan vaig a l’escola.

Endreço les joguines després d’haver jugat.

Endreço les coses amb la teva ajuda.

Poso la meva motxilla quan torno a casa.

Em desfaig la motxilla quan torno de l’escola: trec la bata bruta, el tovalló de l’esmorzar…

Deixo l'habitació endreçada abans d’anar a dormir, si tu també ho fas amb mi.   


6-9 anys: Puc treure les escombraries. 

Em faig el llit. 

Preparo la motxilla per a l'endemà. 

Em preparo la bossa amb els estris que necessito quan tinc activitats concretes.

Paro i desparo taula, trec els plats bruts i els poso al rentavaixelles. 

Puc quedar-me sol/a a casa estones curtes. 

Quan estic sol/a a casa, sé que no puc obrir a persones desconegudes. 

Deixar l'habitació endreçada abans d’anar a dormir. 

Participo en les tasques d’ordre i neteja de casa. 

Tinc cura dels animals i plantes de casa. 

Acostumo a fer servir l’agenda i a fer-me'n responsable. 


9-12 anys: Sé gestionar els meus horaris.

Soc autònom i responsable de l’agenda, la motxilla i la bossa per a les activitats.

Soc responsable de les claus de casa.

Puc quedar-me sol/a a casa.

Puc estendre la roba a l’estenedor.

Puc recollir la roba estesa o treure-la de l’assecadora i deixar-la plana.

Sé classificar la roba bruta per colors, acabar d’omplir la rentadora i posar-la en marxa…

Endreço la roba neta.

Em responsabilitzo de tasques comunes (escombraries).

Participo en tasques d’ordre i neteja d’espais comuns. 


 12-14 anys: Em faig responsable de la meva habitació.

Gestiono i organitzo els horaris i les meves activitats. 

Mantinc i milloro les responsabilitats anteriors. 


14-16 anys: Controlo horaris, activitats, desplaçaments i transports.

Soc responsable de zones comunes concretes. 

Tinc responsabilitats en tasques quotidianes com la cura d’animals, plantes, etc. 

Mantinc i milloro les responsabilitats anteriors. 






  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada