dimarts, 4 de desembre del 2018

Endevinalles


Periodistes: Maria, Jaume i Joel
1.Un pal i un barret
que s'aguanten drets.

2. Per fora duc vestit verd,
i per dintre vaig vermella,
amb botons que llenceu
els qui em mengeu.

3. En un arbre hi ha dotze branques
a cada branca hi ha quatre nius
i a cada niu hi ha trenta ocellets.
Què és?

4. Una capseta blanca,
que quan s'obre ja no es tanca.
Què és?

5. De dotze germans que en som
sóc el segon i en canvi,
sóc el més petit de tots.

6. Jo sóc d'or i ella és de plata
quan ell surt a passejar
jo vaig a dormir a casa.

7. Blanca per dintre verda per fora,
el que no endevina el seu nom
espera.

8. Un animal de quatre potes,
molt pesat, li agrada banyar-se.
Té les orelles petites
i la boca és com l'orella d'un elefant.

9. Té quatre rodes, embruta però corre, si no li dónes menjar, no et fa cas,
i si es posa malalt,
tampoc et fa cas.
Què és?

10. Sóc blanca i rodona
surto per la nit,
quan tothom ja és al llit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada