divendres, 26 de gener del 2018

Entrevista Arnau Capella

Erola Capella 

Els periodistes de l'escola Torre Roja hem entrevistat un ex-alumne de l'escola, l'Arnau Capella Arellano, que està en el món de l'enduro en bicicleta. Hem volgut saber el perquè d'aquesta afició.

La Canalla: Què és l'enduro?
Arnau: L'enduro és una modalitat del MTB (Mountain Bike) on la bici està preparada per poder pujar i desplaçar-te com una bicicleta de "rally" i baixar com una bici de descens. Aquesta modalitat consisteix en realitzar un circuit dins un temps límit on les baixades estan cronometrades. 
LC: Què et va fer entrar en el món de l'enduro?
A: Jo vaig començar més o menys fa uns tres anys a fer enduro d'una manera més seriosa. Primer anava amb els amics del institut a baixar per la muntanya amb bici, fins que un dia vaig començar a anar amb dos amics que competien en descens. Ells em van enganxar molt en aquest món de la bicicleta de muntanya i a partir d'allà ja em vaig comprar la bici i a entrenar més sovint. 
LC: A quina edat vas començar a practicar l'enduro?
A: Jo des de petit sempre he anat amb bici però vaig començar a practicar enduro més seriosament fa uns tres anys, des de finals del 2015.
LC: És l'únic esport que practiques? Has practicat algun altre esport?
A: Ara mateix és l'únic esport que practico i sí que he practicat altres esports com: natació, taekwondo, tir amb arc,...
LC: Estàs en algun equip o practiques sol?
A: De moment no estic a cap equip i normalment entreno amb amics.
LC: Competeixes?
A: Sí, quan tinc temps competeixo.
LC: És molt important la protecció física?
A: Sí, bàsicament crec que és el més important d'aquest esport perquè en una caiguda és el que et salva d'una lesió.
LC: On entrenes?
A: Com que jo visc aquí al Montseny, entreno en els circuits que hi ha aquí, que en són molts.
LC: Creus què és una disciplina d'alt risc?
A: Sí, gairebé tots els esports tenen el seu risc i l'enduro és un esport que té un risc bastant alt però si hi poses seny minimitzes el risc.
LC: Et suposa una gran despesa econòmica el material i possibles reparacions?
A: No és un esport barat; bastant sovint has de fer reparacions a peces de la bici i li has d'anar fent el manteniment correcte cada cert temps. Això fa que sigui un esport bastant car. Per altra banda l'equipació, les proteccions, etc, tenen un preu bastant elevat.
LC: Pots compaginar l'estudi amb la practica de l'enduro?
A: Depèn del que estudiïs. Ara mateix, estic a 2n de batxillerat i em costa una mica compaginar l'entrenament amb les hores d'estudi, però sempre intento entrenar per poc que pugui.
LC: Què sents quan baixes?
A: És una sensació de llibertat i pujada d'adrenalina indescriptible i més quan vas amb amics.
LC: I finalment, tens ídols d'aquest esport?
Arnau: Sí, el Yoann Barelli és el "rider" d'enduro que més admiro pel seu gran control dalt la bici i la ideologia que té en el món del MTB.
LC: Molt bé, doncs moltes gràcies Arnau per l'entrevista.

Arnau: A tu, si vols més informació, tinc un canal de Youtube amb un grup d'amics on pengem tot de material audiovisual. El canal es diu PMP Productions, espero que el gaudiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada